1., Mi az ügyfélkapu?

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

2., Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?

A konzulátuson lehetőség van személyes ügyfélkapu regisztrációra. Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein az alábbi eljárásokra van lehetőség:
- az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció), 
- korábbi ügyfélkapu törlése
- ügyfélkapu adatok módosítása.

Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:

  1. Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
  2. Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Konzulátuson a ügyfélkapu regisztrációt.

3., Kérelem benyújtása a konzulátuson

Az eljárás kizárólag személyesen intézhető, telefonon vagy e-mailben történő előzetes időpont foglalás mellett.
 

Az ügyfélkapu regisztráció feltételei:

  • adatlap kitöltése (helyben biztosítjuk)
  • a személyazonosításra alkalmas és érvényes hatósági igazolvány
    - magyar állampolgárok esetében: személyazonosító igazolvány vagy útlevél vagy 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú jogosítvány;
     - EGT állampolgárok esetében: EGT-s személyazonosító igazolvány vagy útlevél;   
     - más külföldi állampolgárok esetében: útlevél bemutatása szükséges.
     
    Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím szükséges.

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.

 

Személyesen kezdeményezett, sikeres regisztrációt követően a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után a Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.

4., Mit érdemes még tudni?

Személyes megjelenés esetén a regisztrációs szerv azonosítja az ügyfelet és létrehozza az Ügyfélkapuját. A sikeres regisztrációt követően – a megadott e-mail címre érkező – ún. egyszer használható aktiváló kód segítségével kell az Ügyfélkaput aktiválni.

Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat).
A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető. Az ügyfélkapu határidő nélkül érvényes. A Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójával új, egyszer használatos aktiváló kódot lehet igényelni, mely 5 napig érvényes. A felhasználói nevet és jelszót védeni kell a jogosulatlan hozzáféréstől. Az ügyfélkapu regisztráció során lehetőség van a proaktív szolgáltatás igénybevételére, melynek során a megadott e-mail címre értesítés érkezik a kártya formátumú személyazonosító igazolvány, az útlevél, a kártya formátumú vezetői engedély, valamint a forgalmi engedély érvényességi idejének lejáratáról.

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elérhetőségei:           
E-mail: 1818@ugyfelvonal.hu
Tel: +36 1 452-3622
Web: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu