Útlevél ügyintézéshez időpontot az online időpontfoglaló rendszeren keresztül kell foglalni https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/!

Fontos, hogy időpontfoglalás előtt olvassa el az alábbi tájékoztatót!

 

1. Általános tudnivalók

 

Hol igényelhetek útlevelet?

Magyar útlevél kiállítása iránti kérelmet Magyarországon bármely fővárosi és megyei kormányhivatal járási hivatalánál, vagy bármely kormányablaknál be lehet nyújtani. Külföldön a kérelmet Magyarország külképviseleteinek konzuli irodáiban nyújthatja be személyesen.


Ki, mit és mikor igényelhet?

Konzuli Irodánkban csak magyar állampolgár, és kizárólag magánútlevél (továbbiakban: útlevél), valamint kivételes esetekben ideiglenes magánútlevél iránti igényt nyújthat be. Az útlevél cseréjére, illetve pótlására adatváltozás, érvényességi idő lejárta vagy gyártási hiba miatt, továbbá elvesztés, eltulajdonítás, megrongálódás, megsemmisülés miatt van lehetőség.

 

Mennyi időbe telik a Konzuli Irodán igényelt útlevél kézhezvétele?

Ugyan Magyarországon az útlevél sürgősségi eljárásban akár 24 órán belül elkészíttethető, erre a külképviseletek konzuli irodáiban nincs lehetőség.

 

A Konzuli Irodánkban igényelt útlevelek, valamint a Magyarországon igényelt, de a stockholmi nagykövetségre kért útlevelek esetében a kézbesítés ideje akár 4-5 hetet is igénybe vehet a kérelem benyújtását követően. Fontos, hogy az útlevél megérkezéséig ne tervezzen utazást, ne vásároljon menetjegyet (repülőjegy, buszjegy stb.), mert a késedelmes kézbesítésből származó esetleges károkért felelősséget nem tudunk vállalni. Amennyiben sürgősséggel szeretné útlevelét megkapni, úgy ennek ügyintézésére valamelyik magyarországi kormányhivatalnál, kormányablaknál van lehetősége.

 

Az útlevél érvényességi idejének figyelemmel kísérése mindenkinek a saját felelőssége!

2. A kérelem benyújtása

 

Az útlevél kiállítása iránti kérelmet Konzuli Irodánkban előzetes online időpontfoglalással, kizárólag személyesen lehet benyújtani. Az online időpontfoglalást itt éri el: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

 

A kérelem benyújtásához nem szükséges előre nyomtatványt kitölteni, azt a Konzuli Irodában biztosítjuk, amelyet az adatok rögzítését követően a kérelmezőnek személyesen kell aláírnia.

 

Fontos, hogy útlevél annak a magyar állampolgárnak adható, aki személyazonosságát, magyar állampolgárságát, valamint személyes adatait megfelelő okiratokkal igazolja, az alábbiak szerint.

 

 

Kérjük, hogy a kérelem benyújtásához az alább felsoroltak közül minden iratot hozzon magával, amivel rendelkezik:

 

  • érvényes vagy 1 éven belül lejárt (állandó) magyar személyi igazolvány; 
  • érvényes vagy 1 éven belül lejárt magyar útlevél;
  • a fentiek hiányában: magyar honosítási okirat vagy magyar állampolgársági bizonyítvány;
  • magyar lakcímkártya (amennyiben rendelkezésre áll);

 

Fontos, hogy amennyiben érvényes magyar útlevéllel rendelkezik, de azt az ügyintézésnél nem tudja bemutatni, akkor az útlevél iránti kérelem rögzítésére nincs mód, kivéve, ha az érvényes okmány elveszett/eltulajdonították. Ebben az esetben az elvesztésről/eltulajdonításról – az okmány érvénytelenítése érdekében – hatósági jegyzőkönyvben kell nyilatkoznia, amelyet a Konzuli Irodán rögzítünk.

 

Amennyiben érvényes magyar útlevéllel vagy személyi igazolvánnyal nem rendelkezik, akkor a fentieken túl szükséges a személyazonosság igazolására az alábbi okmányok valamelyike: 

 

  • érvényes magyar vagy az Európai Unió más tagállama által kiállított kártya formátumú vezetői engedély;
  • érvényes külföldi útlevél vagy személyi igazolvány;
  • névviselés megállapítására alkalmas magyar születési vagy házassági anyakönyvi kivonat.

 

Amennyiben a kérelem benyújtásakor a kérelmező nem rendelkezik érvényes magyar útlevéllel, személyi igazolvánnyal, állampolgársági bizonyítvánnyal vagy honosítási okirattal, és a magyar személyiadat- és lakcímnyilvántartó rendszer nem igazolja az állampolgárságát, úgy hivatalból állampolgársági vizsgálatot kell lefolytatni. Ilyenkor az útlevélkérelemmel összefüggő eljárás ideje átlagosan 3-5 hónappal meghosszabbodik, de felhívjuk a figyelmet, hogy az állampolgársági vizsgálat ennél hosszabb is lehet!

 

A kérelem benyújtásakor a kérelmező arcképét, ujjnyomatát és aláírását rögzíti Konzuli Irodánk ügyintézője.

 

Nem kell ujjnyomatot adni, ha a kérelmező:

 

  • ujjnyomat adására fizikailag képtelen (ebben az esetben a kérelemhez erről orvosi igazolást szükséges csatolni!);
  • ujjnyomat adására ideiglenesen fizikailag képtelen (ilyenkor az ügyfél részére az okmány csak 1 éves érvényességgel állítható ki).

 

4. Az útlevelek érvényességi ideje

 

Az útlevelet 5 vagy 10 éves érvényességgel lehet igényelni.

Az 5 éves érvényességű útlevél esetében az időtartamot az ügyfélnek az okmány kiállítását követő születésnapja hónapjától és napjától kell számítani. 

A 10 éves érvényességű útlevél esetében az időtartamot az ügyfélnek az okmány kiállítását megelőző születésnapja hónapjától és napjától kell számítani. 


5. Az eljárás díja és befizetése


Az útlevél eljárás díja a honlapon a "Konzuli díjakmenüpontban található díjtáblázat szerint fizetendő.
 

Az útlevél eljárás díjának befizetési módjai:

  • személyes ügyintézés során kártyás fizetéssel a Konzuli Irodában;
  • amennyiben a kártyás fizetésre valamilyen okból kifolyólag nincs lehetőség átutalással, a Nagykövetség Handelsbanken-nél vezetett folyószámlájára (BANKGIRO 314-889).

 

Kérjük, előre soha ne utaljon! Utalás esetén a Konzuli Iroda munkatársaival minden esetben előre egyeztessen!

 

Fontos, hogy átutaláskor a megjegyzés rovatba, tüntesse fel a kérelmező nevét, hogy tudjuk kitől jött az utalás. Kérjük, átutaláskor pontos összeget fizessen. Befizetés hiányában a kérelmét nem tudjuk továbbítani és az ügyintézés nem indul meg.

 

6. Az elkészült útlevél kézbesítése/átvétele

 

Az elkészült útlevél kézbesítése (igényléskor) az alábbiak szerint kérhető:

 

  • magyarországi lakcímre postázás;
  • átvétel magyarországi okmányirodában (kormányablakban);
  • személyes átvétel Magyarország bármelyik külképviseletének konzuli irodájában;
  • postázás Svédországban található lakcímre.

 

A Magyarországon benyújtott kérelmek esetén is van lehetőség a Stockholmi Nagykövetség Konzuli Irodájában átvenni az okmányt. Ezt a kérelem magyarországi benyújtásakor kell jeleznie. Fontos! A magyarországi ügyintézésnél nem kérheti svédországi lakcímre az okmány kézbesítését, kizárólag a Konzuli Irodánkba, azonban, az okmány megérkezését követően kérésére postára tudjuk Önnek adni azt.